تحقيقات جديد مي گويد بله
حضور در پيش دبستاني مي تواند مزايايي براي کودکاني که فراتر از آموزشهاي ابتدايي هستند ، فراهم کند. گتي ايماژ
طبق تحقيقات جديد ، کودکاني که در مدارس پيش دبستاني با کيفيت شرکت مي کنند ، رفتار خودتنظيمي و مهارت هاي تحصيلي بيشتري نسبت به همتايان خود که در پيش دبستاني شرکت نمي کنند ، نشان مي دهند.
مزاياي چنين واژگان افزايش يافته اي که از طريق معاشرت با بچه هاي ديگر به دست مي آيد و عشق به کتاب مي تواند زمينه ساز کودکان در سراسر شغل تحصيلي آنها باشد.
کودکاني که در پيش دبستاني هايي که معلمان آموزش هاي اضافي را دريافت مي کنند ، مي توانند با شروع دبيرستان ، دستاوردهاي دانشگاهي را حتي تا يک چهارم نمره نامه نشان دهند.
با وجود يک سال تحصيلي جديد ، والدين کودکان در سن پيش دبستاني ممکن است از خود بپرسند که آيا حضور در پيش دبستاني تفاوت زيادي را براي ذهن جوان در حال رشد ايجاد مي کند.
از اين گذشته ، بعضي اوقات هزينه ها مي توانند زياد باشند. همچنين ، کودکاني که به اين برنامه ها مي روند ، معمولاً خيلي جوان هستند ، سخت نيست که بدانيد چرا برخي از والدين احساس مي کنند که فرزندشان مي تواند همان مراقبت هاي روزانه يا ماندن در خانه ، همان مزايا را کسب کند.
بنابراين ، آيا حضور در پيش دبستاني واقعا مي تواند در رشد کودک تغييري ايجاد کند؟
پاسخ ، مطابق مطالعه جديدي که در ژورنال توسعه کودک منتشر شده است ، بله است - اگر اين برنامه با کيفيت باشد.
پروژه آمادگي مدرسه شيکاگو (CSRP) يک مطالعه طولي است که 10 سال طول مي کشد و 466 کودک کم درآمد ، نژادي و اخلاقي متنوع 3- و 4 ساله را از پيش دبستاني تا شروع دبيرستان رديابي مي کند.
در حدود نيمي از شرکت کنندگان در برنامه هاي Head Start شرکت کردند که معلمان پيشرفت و حرفه اي دريافت کردند و مربيگري بر استراتژي هاي مثبت نظم و انضباط و ارائه کمک در مديريت استرس خود در کلاس بود. نيمي ديگر در برنامه هاي سنتي Head Start شرکت کردند.
شرکت کنندگان در آن کلاسهاي درس که معلمان آموزش هاي اضافي را دريافت مي کردند ، هنوز هم درآمدي به عنوان يک چهارم از کلاس نامه توسط دبيرستان شروع نشان مي دادند.
محققان نتيجه گرفتند كه معلمان آموزش ديده به محيط کلاس مثبت تري منجر مي شوند كه منجر به نتايج آني در رفتار خودتنظيمي دانش آموزان و مهارت هاي دانشگاهي خواهد شد - مزايايي كه سالها در اين زمينه ادامه داشت.
با اين حال ، اين مطالعه خاطرنشان مي کند که "تأثيرات برنامه بر مهارتهاي خودتنظيمي اوليه باعث بهبود عملکرد عملکرد در هنگام شرکت کنندگان در دبيرستان نمي شود."
درباره این سایت